بالصور.. فنانة تبدع تصميمات مبتكرة لأحذية الأفراح الحريمى

الأربعاء، 19 أبريل 2017 10:00 م
بالصور.. فنانة تبدع تصميمات مبتكرة لأحذية الأفراح الحريمى الفنانة مى عليوة تبدع تصميمات مبتكرة لأحذية أفراح حريمية
كتب: محمد أبو النور

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تصميم الأحذية وأحد من أبرز فنون الفاشون والأزياء حول العالم، وتحظى ماركات الأحذية الحديثة بمكانة متميزة بداخل دولاب كل سيدة تهتم بالأناقة والشياكة، ولذلك اقتحمت عدد من المصممات الشابات هذا المجال.

أحد الاحذية
أحد الاحذية

مى عليوة، مصممة أحذية شابة، تبلغ من العمر 26 عاما ودرست إدارة الأعمال، وكرست نفسها لهذا الفن، وبعثت فى رسالة إلى خدمة "صحافة المواطن" عددا من الصور لتصميمات مبتكرة أبدعتها فى مجال تصميم أحذية الأفراح الحريمية والأحذية الملونة ذات التصميمات الجديدة.

الحذاء ذو الورد الأحمر
الحذاء ذو الورد الأحمر

تقول مى عن احترافها هذا المجال: "زى أى بنت بحب الفاشون، ودايما كانت الجزمة مشكلة، فى خروجة عادية أو مناسبة أو حتى فرحى على الرغم إنى بسافر بره كتير بس بردوا مش لقيت إللى كنت عاوزاه، وطبعا كلنا عارفين إن الجزمة أهم قطعة، ممكن تكون الواحدة لابسة بلوزة سودة على الجينز "عادى جدا" بس التميز بيجى فى الجزمة وكبنات مش بنحب نلبس قطعة متكررة فى السوق".

تجميعة أحذية
تجميعة أحذية

 

وتضيف قولها: "بدأت من أيام المدرسة وأنا برسم فساتين، كنت مدمنة فاشون، وفضل الموضوع مكمل معايا حتى بعد التخرج، بعمل لنفسى وبعدين أصحابى وبعدين قرايب وأصحاب أصحابى، وكنت مبسوطة جدا، إنى بعمل حاجة بحبها وفيها شغف، وطبعا أخذت كورسات كتير وself study and self search  عشان أطور من نفسى لحد ما وصلت للمستوى ده".

حذاء مطعم بالستراس
حذاء مطعم بالستراس

 

حذاء من تصميم مي عليوة
حذاء من تصميم مي عليوة

 

حذاء منزلى
حذاء منزلى

 

مودرن
مودرن

 

شاركونا فى تحرير المواد الصحفية بإرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة لنشرها بالموقع والجريدة المطبوعة، عبر خدمة "واتسآب اليوم السابع" برقم 01280003799، أو عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل "فيسبوك"، على أن تُنْشَر الأخبار المُصَوَّرَة والفيديوهات باسم القُرّاء.










مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة