آسر ياسين: أعرف عمرو سلامة من 20 سنة.. وأمينة خليل: مخرج شاطر وبثق فيه جدا

الجمعة، 08 ديسمبر 2023 12:39 ص
آسر ياسين: أعرف عمرو سلامة من 20 سنة.. وأمينة خليل: مخرج شاطر وبثق فيه جدا آسر ياسين وآمينة خليل وعمرو سلامة
كتب بهاء نبيل

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

حل أبطال فيلم "شماريخ" ضيوفاً في برنامج "معكم منى الشاذلي، الذى تقدمه الإعلامية منى الشاذلي على قناة ON، وقالت أمينة خليل: "اشتغلت مع عمرو سلامة قبل كدة في الشيخ جاكسون كام مشهد صغيرين وانبسطت جدا ومن وقتها بقينا أصحاب، وأكتر الحاجات اللى حسيتها في الفيلم وأثبتتلى إنى كنت صح إنى بثق فيه جدا وبثق فى رؤيته، وده مش دايما بيكون موجود، ولما كان بيحكيلى على الفيلم ورؤيته ودخلنى جوه العالم ده من وقتها وأنا عاوزة أعمل الفيلم".

وقال آسر ياسين: "في أفلام لما بقراها بكون حابب أعملها مش عشان تجارياً ولكن عشان حابب العمل وحابب السيناريو وتفاصيل العمل".

وتابع آسر ياسين: "أنا أعرف عمرو سلامة من واحنا في الجامعة كنت بعمل فيلم قصير وهو كان بيعمل مونتاج لفيلم لواحد صاحبنا كان عام 2003 روحتله البيت عشان بيعمل مونتاج، وكان بيعمل موسيقى الفيلم هانى عادل، ومن هنا ابتديت علاقتنا ومعرفتنا ببعض".

وتابع آسر ياسين: "اتعرفنا على بعض لغاية لما هو اشتغل وأنا اشتغلت واتقابلنا في أوديشن فيلم زى النهاردة وهو كان بيعمل الإخراج له، فكانت بداية حلوة إننا اشتغلنا سوا، وروحت ضيف شرف في فيلم لو مؤاخذة".

فيلم "شماريخ" بطولة آسر ياسين أمينة خليل، خالد الصاوي، آدم الشرقاوي، مصطفى درويش، وسالي حماد، وعدد من ضيوف الشرف منهم محمد ثروت وهدى المفتي، والعمل من تأليف وإخراج عمرو سلامة، تدور أحداثه في إطار أكشن ومطاردات، حيث يحدث ظرف ما يجمع بطلى الفيلم ويجعلهم في خطر كبير فيتحدون لكيفية التخلص منه.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة