شريهان أبو الحسن بـ"راجل و2 ستات": فى ناس متعرفش تتواصل مباشر ولكن بتتكلم حلو أون لاين.. هيدى كرم: التواصل الأون لاين بيدى أمل وبيقرب البعد بين الطرفين للزواج.. و"شخصيتك من أكلتك": اللى بيحب الشطة شخصية مغامرة

السبت، 30 يناير 2021 06:15 م
شريهان أبو الحسن بـ"راجل و2 ستات": فى ناس متعرفش تتواصل مباشر ولكن بتتكلم حلو أون لاين.. هيدى كرم: التواصل الأون لاين بيدى أمل وبيقرب البعد بين الطرفين للزواج.. و"شخصيتك من أكلتك": اللى بيحب الشطة شخصية مغامرة راجل و2 ستات
كتب محمد شرقاوى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

ناقش برنامج راجل و2 ستات المذاع على قناة on، تقديم الإعلامية شريهان أبو الحسن والفنانة هيدى كرم، والفنان أحمد صلاح حسنى قصص التعارف على الأون لاين ووسائل التواصل الاجتماعى.

 

وعلقت الإعلامية شريهان أبو الحسن : "فيه ناس متعرفش تتواصل فيس تو فيس ولكن بتتكلم بطريقة حلوة على الأون لان.. واحيانا الطباع بتتغير مع مرور الوقت".

 

وقال الفنان أحمد صلاح حسنى : "مليش خلق أكتب لحد على الـ واتس آب.. وصحابى بيقولو لى لا تطاق من الكتبة على مواقع التواصل.. ولكن لما بكون معاهم بعرف اتكلم كويس لكن التواصل مش بحب اتكلم فيه كتير". 

 

وعلقت الفنانة هيدى كرم : " لو الشخص هيتواصل أون لاين مش شخص أخر لو دخل الشخص على صحفته الشخصية وشاف البوستات اللى بينزلها هتعرفى الشخصية بتاعة صاحب الأكونت ومش هينفع يدارى شخصيته لأن الصفحة هى بتعتبر عن شخصية كل واحد".

 

 

قال الفنان أحمد صلاح حسنى : " العلاقة دلوقتى بتتبنى أون لاين.. واللى بنعرفه أن العلاقة بتتبنى أن الشخص بيروح النادى أو أى مكان ويتعرف على الطرف الآخر.. وبيتخطبوا وبيتجوزوا.. أو جواز الصالونات.. والجديد جواز أون لاين وبتتعرف على حد أون لاين لو عجبك بتقعدوا مع بعض.. وهل يبقوا مستريحين أكتر فى الأون لاين وبعد كده بيتجوزوا ".

 

وعلقت الإعلامية شريهان أبو الحسن : "أو يبقى فين أشخاص يبقوا عارفين بعض وتطور العلاقة مع بعض من خلال التواصل الاجتماعى.. وكل طرف يتابع صفحة الشخص الأخر ويعرفوا اتحاهات بعضهم البعض.. وبيعرفوا شخصيت بعضهم البعض عن طريق الاون لاين.. الجواز اللى بتيجى عن الطريق ده بتنجح".

 

وعلقت الفنانة هيدى كرم : " العلاقة بتنجح حاليا الأون لاين.. وأحنا بقينا دقة قديمة.. التواصل حاليا بقى قوى جدا وبتقرب وبتدى أمل بسبب بيقرب البعد والمسافات.. وفيه علاقات نجحت وبقيت جيدة بعد الزواج".

 

قال الإعلامية شريهان أبو الحسن عن دراسة تعرف شخصيتك من أكلتك، وبينت الدراسة أن الشخص اللى بيحب الشطة شخصية بتحب المغامرات ولا تستسلم للروتين، وعشاق التوابل نبحث عن والإشادة ولا تتقبل الإفادة، وعشاق أكلى السلطة شخصية منتبه ومتيقظة طول الوقت وتحلل الأحداث أكثر من اللازم".

 

وأضافت : "عشاق الحلويات، ودود جدا ويتمتعوا بالطيبة ومجتمعيين على الأخر، وعشاق القهوة، يعترف بسرعة متلاعبين بالمشاعر وفى الغالب شخص قاصى، وعشاق ترك الأطعمة لأنهاء الأكل به، شخصية مجتهد فى عمله ويجز التميز بين الصواب والخطر، وعشاق المعجنات، شخصية مستقلة وصعب تغير وجه نظرها ويحب السفر والرحالات، عشاق اللحوم، شخصية كريمة ولديها انطباع حادة".

 










مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة