مستشفى سرطان الأطفال ترد على والد الطفلة جنى المصابة بسرطان فى المخ

الأربعاء، 12 يوليو 2017 08:20 م
مستشفى سرطان الأطفال ترد على والد الطفلة جنى المصابة بسرطان فى المخ الطفلة جنى
كتب إسلام جمال

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكدت مستشفى سرطان الأطفال 75375 أن والد الطفلة جنى، المصابة بسرطان فى قاع المخ، لم يكشف عن تلقى ابنته علاجًا فى معهد الأورام، الأمر الذى يتنافى مع شروط المستشفى فى قبول الحالات المرضية.

وقالت المستشفى فى بيان نشرته عبر صفحتها على "فيس بوك" تحت عنوان "قصة جنى" :" جنى عندها سرطان في قاع المخ، عملت عملية في مستشفى جامعي وفقدت النظر والسمع وتم تحويلها للمعهد القومي للأورام لتلقي العلاج الكيميائي والاشعاعي، دخلت المعهد القومي للأورام 16 مايو 2017 تحت رقم 1384 و لسه بتتعالج هناك وماشية في بروتوكول العلاج".

وأضافت :"بابا جنى جه بيها على 57357 في العيادات الخارجية وعلشان عارف إن من سياسة قبول المرضى في المستشفى انها تكون مخدتش علاج قبل كدة زى ما وضحنا قبل كدة مليون مرة في كل بوستاتنا، قرر انه يجيي وميقولش على أي حاجة عن تفاصيل علاجها في المعهد ، ولا يقول لنا انها أصلا مريضة في المعهد".

وتابعت :"عرفتوا ليه مبنخدش أطفال خدت علاج قبل كدة؟ لأن من الأسباب أن الطفل بيجي من غير تاريخ علاجه بالتفاصيل والناس مش بتقول الحقيقة للأسف، قرر انه يشيل بنته في عز الحر ويتصور بيها يجيي ويتصور بيها قدام المستشفى ويتم استخدام الصورة دي الاستخدام الامثل؟!! لمصلحة مين؟وجنى رجعت المعهد تاني".

وواصلت : "جنى بتتعالج في المعهد القومي للأورام زي ما هو موضح في الصورة وتحت اشراف أطباء ٥٧٣٥٧ اللي هما في الأصل أطباء المعهد القومي للأورام ... وهتبدي علاج اشعاعي يوم التلات اللي جاي، السؤال هنا ليه بابا جنى قرر فجأة انه يشيل بنته ويجي يتصور الفيديو دا قدام المستشفى؟".

بيانات جنى
بيانات جنى

 

مستشفى السرطان
مستشفى السرطان

 

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 3

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

استنكر افعال معهد الاورام

لا والله لا تلومنا افعال الاب فهو غريق فى بحر من الظلمات سيتعلق بقشايه ولا يجوز لاى معهد اورام رفض اى حاله مرضيه مهما كانت الظروف ولا تصنعو لانفسكم حجج فارغة لا تصد ولا ترد هذه المعاهد نحن من بناها الشعب من دمنا وعرقنا وفلوسنا وبصفتى مواطن من الشعب ارفض افعال المعهد رفض اى حاله مهما كانت حالتها او طريقة علاجها افعل ما عليك والباقى على الله

عدد الردود 0

بواسطة:

مريض السرطان

مريض بالسرطان

يعنى ايه المستشفى لا تستقبل مريضا تلقى علاجا بمستشفى اخرى يعنى لو تلقى علاج خاطئ وتبين ان علاجه الصحيح فى مستشفى 57 يكون رد 57 انها ترفض علاجه علشان بدأ علاج فى مستشفى اخرى انا مريض بالسرطان وانكويت بنار معهد الاورام الى فى فم الخليخ الى هو المعهد القديم والله العظيم من اول العمال لغاية الدكاتره بيعاملونا معاملة العبيد وانا كنت مريض بسرطان الغدد الليمفاوية وانا طفل وكنت بتعالج فى وحدة الاطفال والدكتور شريف ابو النجا كان بيعامل المرضى فى منتهى القسوة الكلام ده من 30 سنه انا سنى الان 40 سنه وبكرر مرة تانية الدكتور شريف ابو النجا دكتور فى منتهى القسوة و سنه 2009 اصبت بسرطان الغدة الدرقية وشفت الويل مرة تانية فى المعهد علشان اعمل العملية كان لازم ادفع رشوة علشان الاقى سرير والله العظيم معهد الاورام سواء المعهد القديم او المعهد 57 كله ماشى بالواسطه

عدد الردود 0

بواسطة:

رشا

رد المستشفى مستفز

أولا..ليه المستشفى ترفض اللي بدأ علاجه في مكان تاني؟ ثانيا..تذكرة مستشفى الأورام عليها تأشيرة 2017 و مش موضح تاريخ اليوم..مين قال انه قبل ما ترفضها مستشفى سرطان الأطفال مش بعدها؟ رد المستشفى العجيب " مش عارفين ليه جايب بنته تتصور قدام المستشفى" ؟ علشان طفلة عندها سرطان بتموت قدام مستشفى سرطان الأطفال اللي بتجمع فلوس المصريين علشان تعالج الأطفال من السرطان..كم برود ولا مبالاة بالأرواح و رد مستفز من مستشفى أعطيناها ثقتنا سنوات

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة