المعركة الكاملة بين مرتضى منصور وإبراهيم فايق.. البداية كانت قبل عام ومنصور يكتشف التصريحات.. يشن هجوما عنيفا على الإعلامى: "وحياة أمى لا آجى أضربك بالجزمة".. وفايق: "لو دكر تعالى وأنا أوريك"

الإثنين، 22 أغسطس 2016 12:44 ص
المعركة الكاملة بين مرتضى منصور وإبراهيم فايق.. البداية كانت قبل عام ومنصور يكتشف التصريحات.. يشن هجوما عنيفا على الإعلامى: "وحياة أمى لا آجى أضربك بالجزمة".. وفايق: "لو دكر تعالى وأنا أوريك" مرتضى منصور رئيس نادى الزمالك
كتب سمير حسنى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تجددت المعركة الكلامية الشرسة بين المستشار مرتضى منصور، والإعلامى إبراهيم فايق، والتى مر عليها عام دون أى جديد، قبل أن يكتشف رئيس نادى الزمالك تصريحات إبراهيم فايق عنه، ويؤكد أنه لم يسمعها ويشن هجوما عنيفا خلال ظهور تلفزيونى الجمعة الماضية، ليعود فايق ويرد بعنف ويصف منصور بـ"الجِعْجَاع".

 

بدأت فصول "الخناقة" منذ عام تقريبًا بين الطرفين، بعد أن فاز نادى الزمالك ببطولة كأس مصر، وذلك فى إحدى المداخلات الهاتفية بأحد برامج الإعلامى إبراهيم فايق، حينما قال رئيس نادى الزمالك ردا على سؤال حول حازم إمام، "أنت عبيط يالا أنا دكر أنت فاكرنى ممدوح عباس"، ورد فايق قائًلا: "يالا.. أنا مشكلتى أن أهلى علمونى الأدب للأسف مش هعرف أرد عليك متشكرين يا سيدى".

 

ومن الواضح أن مرتضى منصور لم يكن قد سمع هذا التصريح الأخير طوال عام، ليعود فى لقاء تلفزيونى يوم الجمعة الماضية "أنا لو كنت سمعت الكلام ده ساعتها مكنتش سيبته، وحياة أمى لاجى أضربك بالجزمة جوه الأستدويو".

 

 

وأضاف "مرتضى": "دا عيل عبيط وأهبل.. ورحمة أمى لا أضربه بالجزمة فى قلب الاستوديو"، مواصلاً هجومه: "انتظرنى طالما انت عنتر.. أنت متسلط عليا!.. أنت طلعت أمتى.. انت مش خايف منى!.. يا متخلف عقليا احترم نفسك ياجزمة قديمة.. والله لو شفت لكنت علقتك من رجليك".

 

وعلق فايق قائًلا: "ليس لدينا توجه، أبو شعر أبيض شتمنا فى أغلب القنوات.. احترم نفسك واعقل واحترم سنك والمكانة اللى انت موجود فيها، مش معنى أن الواحد مش بيخش فى تجاوزات أن احنا نرضى بأن أنت تغلط فينا وتشتم فينا، ما بنخشش معارك مع حد، وأوعى تفتكر أن الصوت العالى والجعجعة بتخوف حد، كان زمان وجبر، لا احنا على رأسنا بطحة ولا بنخاف من حد ولا فارق معانا حد إلا ربنا سبحانه وتعالى".

 

وأضاف "الناس بتجيبه على الهوا لأنه راجل كوميدى وعايزين يضحكوا، كنت منبهر أن حرقله دمه كده" متابعا "ليس على مرتضى منصور حرج، راجل كوميدى لازم تجيبه علشان تضحك، كلامى موجه لمرتضى منصور ومش هاقول رئيس الزمالك انت هوى ولا حاجة مجرد بق جعجاع عشان بتشتم الناس المحترمة وبتقل أدبك على الناس المحترمة انما مش أقل من كده".

 

وواصل الإعلامى هجومه العنيف على رئيس نادى الزمالك خلال برنامج "السوبر" المذاع على قناة "سى بى سي"، قائًلا: " أنا عنتر عليك وعلى أى حد، وإنت قلت هاتيجى الاستوديو وتضربنى.. دكر تعالى واعملها، بس تعالى لوحدك، وأنا هاعرفك أنا عنتر ولا لأ، والموضوع بسيط قدام مصر كلها أنت قلت إنك هاتضربنى.. تعالى ولا إيه؟. يااااااااااا حنفى زى كل مرة، هاتشتم هارد عليك، هاتقول الكلمة هارد عليك بألف".

 










مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة